As consequências da jornada de trabalho 12x36 dos trabalhadores da área da saúde sob a perspectiva do princípio constitucional da dignidade da pessoa humana
Nenhuma Miniatura disponível
Data
2024
Autores
Título da Revista
ISSN da Revista
Título de Volume
Editor
Centro Universitário do Estado do Pará
Resumo
Thisworkaimstoexplaintheworking hours ofhealthprofessionalsthroughthe perspective oftheconstitutionalprincipleofhumandignity. Duetothefactthattheworking hours oftheseprofessionals are veryexhausting, therefore, they are in disagreementwith labor lawsandaboveallwiththeprincipleofhumandignity, consideringthattheseworkershave a workingdaythat in turnoverloadsthem. As a result, theworkingenvironmentoftheseprofessionalsbecomesunsustainable for themtocarry out theiractivities. Throughoutthearticle, it willbeexplained in detailhowtheworking hours ofhealthprofessionals are notcomplyingwiththeprincipleofhumandignity.
Descrição
Citação
MARTINS, Luciano Jesus Hage. As consequências da jornada de trabalho 12x36 dos trabalhadores da área da saúde sob a perspectiva do princípio constitucional da dignidade da pessoa humana. 2024. Trabalho de Conclusão de Curso (Bacharelado em Direito) – Centro Universitário do Estado do Pará, Belém, 2024.
