Pinho, Taynara do Vale Gomes2024-05-062024-05-062023-12-07SILVA, Iza Carliny da Silva e. Jardins brincantes e o florescimento da educação integral: anteprojeto arquitetônico e paisagístico do pátio escolar com foco no projeto Preventório Santa Terezinha. 2023. Trabalho de Conclusão de Curso (Bacharelado em Arquitetura e Urbanismo) – Centro Universitário do Estado do Pará, Belém, 2023.https://repositorio.cesupa.br/handle/prefix/373Recognizing the importance of free play in childhood in a scenario of enclosure and standardization of school programs, the place of Preventório Santa Terezinha, in Belém do Pará, resurfaces presenting multifaceted areas with the aim of boosting the integral development of the public in question through elements, materials and vegetation. The objective is to translate children's voices with playful and dynamic territories that expand conventional classroom languages, transcending the limits imposed by walls. The study focuses on the child's articulation with the environment and on ways to catalyze this process through landscaping.Acesso AbertoAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazilhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/Projeto arquitetônicoConforto ambientalEstratégias bioclimáticasPaisagismoArquitetura paisagísticaArquitetura escolarCIENCIAS SOCIAIS APLICADASJardins brincantes e o florescimento da educação integral: anteprojeto arquitetônico e paisagístico do pátio escolar com foco no projeto Preventório Santa TerezinhaTrabalho de Conclusão de Curso