Paixão, Carlos Benedito Pereira da2023-10-192023-10-192018LOPES, Thiago Santos. Avaliação da qualidade percebida em serviços através da escala SERVQUAL: estudo em uma oficina de funilaria e pintura. 2018. Trabalho de Conclusão de Curso (Bacharelado em Engenharia de Produção) – Centro Universitário do Estado do Pará, Belém, 2018.https://repositorio.cesupa.br/handle/prefix/246Insure the quality of the offered services is essential to reach the demand of the clients, the companies who achieve that objective can show a good differential to the other companies on the market. Thus, the present paper made an analysis and a measure of quality in an automotive paint shop located in Belem-Pa, and with this gauging, obtained data to create an action plan to improve the quality of the service. The study used the tool SERVQUAL, which consist on a research of 22 items from the dimensions of tangibility, reliability, readiness, safety and empathy that help a better comprehension of the expectations and the perceptions of the services provided from the shop, being the same items approached in two different occasions in the research. The results showed the central points to be explored for an optimization on the perceived quality from the clients of the company.Acesso Abertohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/Qualidade de serviçosSatisfação do clienteFerramentas da qualidadeConfiabilidade (Engenharia) - Métodos estatísticosControle de qualidadeConfiança do consumidorENGENHARIASAvaliação da qualidade percebida em serviços através da escala SERVQUAL: estudo em uma oficina de funilaria e pinturaTrabalho de Conclusão de Curso